Velkommen til vores nye side som erstatter både Aquashoppen.dk og den gamle aquatic.dk, så alt nu er samlet et sted.
VI ER FLYTTET OG ÅBNER PÅ Gunnar Clausens Vej 14 8260 Viby J (Aarhus syd) den 5. dec.

Handelsbetingelser

Nedenstående betingelser gælder for alle online køb af varer og ydelser på Aquatic.dk

Disse handelsbetingelser accepteres af kunden i forbindelse med afgivelse af ordrer. Betingelserne vil til enhver tid være tilgængelige på Aquatic.dk og opdateres løbende.

Generelle oplysninger
Aquatic Marina ApS
CVR-nr. 36454075
Gunnar Clausens Vej 14
Aarhus syd
8260 Viby J
Danmark
Mailadresse mail@aquatic.dk
Telefonnummer +45 86 24 32 33

Aquatic Marine er grundlagt i 1971

Betaling

Dankort, VISA Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard, MobilePay, Kontooverførsel

Vi tager ikke kortgebyrer af ovenstående kort hvis udstedet i Danmark / EU.
Der betales gebyr af firmakort uanset.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Ved brug af MasterCard vil købssummen blive reserveret på dit MasterCard.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Gavekort og tilgodebevis

Det er muligt at købe gavekort både i vores fysiske butikker og på Aquatic.dk. Ved køb via Aquatic.dk pålægges der aldrig fragt på gavekort, da det fremsendes elektronisk til den angivne e-mail adresse.

Et gavekort eller tilgodebevis er gyldigt i 3 år efter udstedelsesdatoen. Udstedelsesdatoen fremgår af gavekortet / tilgodebeviset

Fragt

Aquatic.dk sørger for levering med PostNord (medmindre andet angives ved bestilling) til modtager. Levering sker til den af kunden oplyste leveringsadresse.

På Aquatic.dk er der følgende leveringsmuligheder/Pris eksempler:
(ved ordre over 150,- DKK)

0,5-2 Kg

2-5 Kg

Ordre over  
DKK 499

Vælg selv afhentning PostNord pakkeshop (MyPack Collect)*
(Levering alle hverdag samt lørdag)

DKK 45,- til 56,25

DKK 60,00

DKK 0,-*

Levering til arbejdsplads (PostNord Parcel)*
(Levering alle hverdage)

DKK 66,25 til 81,25

DKK 70,00

Levering til din privatadresse (MyPack Home)*
(Levering alle hverdage)

DKK 61,25 til 71,25

DKK 72,50

Fra DKK 16,25

Afhentning i vores butik Sommervej 19, 8210 Aarhus V.
(afhentning inden for åbningstid)

DKK 0,-

DKK 0,-

DKK 0,-

Ovenstående er eksempler på priser for pakker der vejer op til 5 kg ordre med højre volume/kg kan have tilsvarende højre priser.
Meget store/tunge vare sendes med fragtmand, i sådan tilfælde vil vi kontakte dig.

* Visse varetyper er undtaget fri levering herunder dette vil fremgå på varen.

Du kan vælge at hente din ordre i en PostNord PakkeShop (på posthuset / i en postbutik eller i en pakkeboks).

Altid et udleveringssted i nærheden I Danmark har PostNord mere en 2.500 udleveringssteder

Fri levering mulig*

Varerne leveres på 1 - 3 hverdage (99% fra dag til dag) for lagervare efter din bestilling. Prisen for levering afhænger af den valgte leveringsmåde og vil fremgå i varekurven og i ordren, ved bestilling af vare for over en 499 DKK er det muligt at vælge fri levering (Tunge og volume vare som f.eks. bly, dykkerflasker, store taske m.m. er undtaget fri levering, dette vil fremgå på varen).

Det er muligt at følge pakken via Track din ordre. Når vi afsender pakken, vil du modtage en email med track & trace nummer på din pakke, har du oplyst dit mobinnummer vi du også modtage pakke information på SMS. Men det alle bedste er at bruge PostNord APP.

Bemærk; skulle du vælge at returnere enkelte varer, af en samlet ordre, der har opnået fri fragt, og det samlede beløb efter returnering kommer under beløbet af fri fragt modregnes fragtpris i tilbagebetalings beløb for de returneret varer.

Ingen krav om mindstekøb, tillæg på små ordre under 150,- DKK*

Vi har ingen krav om mindste køb men ved køb under 150,- DKK tillægges en håndterings- og emballage tillæg på 45,- DKK til at dække vores omkostningen da de ikke kan indeholdes i ordre under 150,- DKK

Levering til din arbejdsplads

Du kan vælge at få din ordre sendt til dit arbejde. Det er naturligvis vigtigt, at du sikrer, at levering til arbejdspladsen er forenelig med din arbejdsplads politik.

Din pakke vil blive leveret til din arbejdsplads. Du skal blot angive navn og adresse samt CVRnr. på din arbejdsplads.

Levering til din privat adresse

Din pakke vil blive leveret til din bopæl. Er du ikke hjemme, når pakkeposten kommer, vil du modtage en SMS og en e-mail, der informerer om, at din pakke kan afhentes inden for de næste 7 dage på det oplyste udleveringssted. Ved afhentning på udleveringsstedet skal du medbringe pakkenummeret, som fremgår af SMS'en og e-mailen, og ID for at få pakken udleveret.

Skulle du glemme at hente din pakke på posthuset, returneres pakken til os efter ca. 2 uger. I sådanne tilfælde pålægges du at betale de reelle returneringsomkostninger.

Levering til Norden

Vi leverer til følgende lande: Danmark, Færøerne, Grønland, Sverige, Norge, Finland, Island, Tyskland, Holland, Nederlandene, Spanien, Belgien, Frankrig.

Til Norden er fragten fra kr. 195,- (baseret på 1kg)

Ved ordrer på over 1 kg samt på flyforsendelser til Grønland vil der normalt blive tale om fragt tillæg. Du bør her sende os en mail til mail@aquatic.dk inden du afgiver din ordre, så vi kan oplyse dig om beløbet, og hvordan du indbetaler dette.

Til lande med told/Duty krav tillægges der et export told gebyr på DKK 150.-

Levering til øvrige lande:

Vi leverer kun til øvrige lande ved forudgående aftale. Send en mail til mail@aquatic.dk, så vender vi tilbage med leveringsmuligheder og priser.

Moms:

Ved salg til lande udenfor EU fratrækkes dansk moms, inden vi trækker beløbet for dit køb, hvis dit køb ligger under bagatelgrænsen. Ved større beløb refunderes dansk moms, når vi har modtaget gyldig dokumentation for, at varen har forladt EU

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@aquatic.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Efter modtagelsen må du alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Regler for udvidet returret og ombytningsret

Bestiller du udvidet returret/ombytningsret gælder dette kun, hvis den bestilles sammen med ordren, det vil sige den kan ikke bestilles efterfølgende. Udvidet returret skal stå på samme bestillingsbekræftelse som den vare man efterfølgende vil returnere.

Bemærk: Udvidet fortrydelse returret/ombytningsret er et tilkøbsprodukt. Rent praktisk betyder det at vi skal have meddelelse om din fortrydelse senest på dage hvor den udvidet fortrydelse udløber, datoen herfor fremgår på den i pakken medsendt returformular. Fra meddelelsestidspunktet har du efterfølgende 7 dage til at sende varen retur.

Ingen fortrydelsesret

Følgende køb kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

BEMÆRK:

Gældende for handel i de fysiske butikker:

En vare, der er købt i en fysisk butik og returneret til en fysisk butik, er ikke omfattet af reglerne for nethandel. Her gælder de samme servicevilkår, som vi altid har givet vores kunder. Dvs. kunden har ret til at afprøve produktet i den fysiske butik, men hvis kunden returnerer varen til butikken, og den er brugt (og dermed ikke salgbar længere), så gælder reglerne omkring minimum værdiforringelse ikke (dvs. værdiforringelsen er 100% på en brugt vare).

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme ved køb på webshoppen, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Aquatic kan til en hver tid afvise at tage vare retur som er købt i den fysiske butik, spørg derfor altid i butikken om dine muligheder for returnering at en vare

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Dokumentation for dit køb samt returformular

Det letter ekspeditionen af din returvare, såfremt du benytter vores online returservice, som du finder her.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder dit køb eller ønsker at ombytte en vare. Du kan købe en returlabel på HER

Det koster normalt fra 70 DKK at sende en pakke med PostNord. Visse varer kan i kraft af deres størrelse ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempel meget tynge eller lange vare som bly, dykkerflasker og lange harpuner. Udgiften for returnering af f.eks. bly over 20 kg med Fragtmænd forventes at beløbe sig til ca. 800 DKK, afhængig af hvor i landet du bor.

Varer undtaget fortrydelsesretten

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

  • Specialfremstillede varer og metervare (eksempelvis målsyede dragter, vare som afkortes på mål) tages ikke retur. Forbrugeren accepterer således ved køb, at fortrydelsesretten bortfalder, idet fremstillingen påbegyndes med det samme.

  • Reparations- eller vedligeholdelsesarbejder på udstyr, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om så frem arbejdet er påbegyndt inden anmodning om fortrydelse.

 Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

  • du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Aquatic Marine
Gunnar Clausens Vej 14
8260 Viby J
Denmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse i vores normale åbningstid.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Se vilkår i vores B2B Handelsbetingelser

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vær opmærksom på produkter der anvendes i klorvand, skal der forventes en hvis nedbrydning på, så levetiden kan blive afkortet betydeligt.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Benyt med fordel vores retur service her Hvis ikke så Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Aquatic Marine
Gunnar Clausens Vej 14
8260 Viby J
Denmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA skema her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling varen skal sende direkte til vores adresse.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger hvis du ikke benytter vores returpakkeservice.

Reklamationsret på reparationer og vedligeholdelsesarbejde

Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen, kan du kontakte os på mail@aquatic.dk eller telefon: +45 86243233

Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kundeservice på mail@aquatic.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Uniconta A/S, Shipmondo ApS, PostNord.

Personoplysningerne registreres hos Aquatic Marine ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes men mindre du opretter en konto hos Aquatic Marine. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på https://aquatic.dk/ er Direktøren for Aquatic Marine. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: mail@aquatic.dk.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 4. Maj 2025

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Aquatic Marine
Gunnar Clausens Vej 14
8260 Viby J
e-mail: mail@aquatic.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)